بر اثر عمل نكردن يا ناقص عمل كردن يك يا تعدادي از سنسورها كه با ECU(واحد پردازش الكترونيكي خودرو) در ارتباط هستند خطاهاي بوجود آمده در آن ذخيره ميشود كه باعث بد كار كردن خودرو ميشودكه بايد بررسي و معايب برطرف گردد، كه اين عمل با دستگاه عيبيابي (دیاگ ) امكانپذير ميباشد. که بعد از وصل کردن خودرو به عیب یاب که به دو صورت انجام میگیرد .روش اول به صورت سیمی و روش دوم بدون سیم .که در روش دوم به بلوتوث و یا وارلیس معروف است انجام میگیرد.و
ايرادهايي كه در سيستم خودرو به وجود ميآيد به دو
نوع : ماندگار(دائمي)و متناوب(موقت) ميباشد كه ايرادهاي موقت توسط
دستگاه رفع شده ، اما اگر ايراد دائمی باشد بايد به رفع آن اقدام كرد كه
اين عمل با تعويض قطعه مورد نظر همراه ميباشد و عیب یاب دقیقا محل ایراد یا قطعه را بصورت تصویری و سخنگو یا به تعمیر کار محترم اعلام میدارد .
عملیات رفع عیب و خواندن خطاها فقط در 2 ثانیه انجام میگیرد. برنامه ریزی و
تست جاده و دانلود نیز بنا به خواسته تعمیر کار در کسری از دقیقه انجام
میشود.
نكته قابل توجه در مورد خودرو 206 است كه سيستم آن بسيار پيچيده ميباشد و تعويض هر قطعه از آن بايد به ECU اطلاع داده شود. که در مدلهای بالاتر به سیستم مولتی پلکس معروف است
اعمالي كه توسط دستگاه عیب یاب ( دیاگ ) بر روي خودرو انجام ميشود به عبارت زير ميباشد:
1- عيب يابي ECU موتور.و رفع خطاهای غیر دائم
2- عيب يابي BSI كه مختص به خودرو 206 است.
3- تنظيم و چكآپ كلي سيستم انژكتور.
4- نمایش مشخصات سیستمها ی خودرو
5 – تستهای حرفه ای و تنظیم سوخت و ..