http://dg1.blogfa.com تخفیف ویژه برای خریداران سورس و امتیاز تولیدات فقط تا پایان امسال با 20درصد خریداران محترم یا خرید نقدی از 10درصد تخفیف ویژه استفاده کنید تمامی محصولات مرزی دارای گارانتی تعویض میباشند سورس و امتیاز ساخت و تولید کلیه محصولات شرکت آرمین صنعت یکجا واگذار میشود 09148715720 فروشگاه اینترنتی سولدوز نقده - نحوه آشکارسازی خطا های انتقال اطلاعات در سیستم های مولتی پلکس ARMIN COMPANY BY SULDUZ IRAN NAGHADEH CITY OF CHAMRAN ST 04436265298 http://faceup.ir/uploads/12.gif ARMINSANAT SULDUZ DIAG -ARMIN SANATCO -MADE BY ARMIN SANATCO-09148715720

صفحه نخست فروشگاه  | تماس با مدیر | |فروشگاه سولدوز شاپ انجمن | فروشگاه p20 | وبلاگ | وب سایت ما | تالار آرمین | |بيزنا

فروش امتیاز تولیدات شرکت آرمین صنعت
مجهزترین عیب یاب خودرو در ایران با نرم افزارهای حرفه ای

http://faceup.ir/uploads/USB.jpgاینترفیس لپ تاپی یو اس بی http://faceup.ir/uploads/injector.jpgانژکتور شور تمام اتوماتیک http://faceup.ir/uploads/ارمین.jpgتخفیف تا پایان سال92 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- http://p20up.ir/do.php?imgf=139537122696911.gif -----------------------------
نام کالا قیمت تعداد حذف

نحوه آشکارسازی خطا های انتقال اطلاعات در سیستم های مولتی پلکس

1 _ امکان برگشت اطلاعات و چک مجدد.

2 _ استفاده از متد چک سام Check sum .

3 _ استفاده از متد بیت های پریتی Parity .

4 _ استفاده از متد کنترل CRC ( Cycle Redundancy Code ). در این روش با در نظر گرفتن طول پیام ، فریم اطلاعاتی کوچکی به طول 15 بیت ساخته و ارسال می کردد که در آن بروز خطا در انتقال اطلاعات قابل آشکار سازی و تصحیح است.

5 _ عملیات تصحیح خطاها.

 

نکته:

 در 206 مولتی پلکس برای آشکار سازی خطا در ارسال اطلاعات از روش کنترل CRC  استفاده می شود.

 

اهداف استفاده از سیستم مولتی پلک در 206

به طور کلی مهم ترین اهداف سیستم مولتی پلکس 206 را می توان به شرح زیر بیان داشت :

 1 _ تقلیل میزان دسته سیم ها در جهت تسهیم اطلاعات مشترک سیستم های الکترونیک خودرو.

مثال: اطلاعات نور خودرو ( BSI , COM 2000 …, ).

 اطلاعات موتور خودرو ( سرعت ، دما ، ... ) برای ECU  های آمپر ، گیربکس و ... .

 2 _ توسعه سیستم های مختلف در خودرو با استفاده از یک متدولوژی مشترک.

مثال: CD changer  و سیستم ناوبری و ... .

 سنسور باران و سنسور روشنایی .

 

3 _ افزایش کارایی و عملکرد سیستم با توجه به دسترسی سریع به اطلاعات.

 مثال: ایجاد سازگاری صدای رادیو با سرعت خودرو.

 ایجاد حالت اتوماتیک در برف پاک کن های عقب در هنگام وقوع همزمان دنده عقب و باران.

 

 4 _ افزایش کارایی های عیب یابی و ایمنی.

مثال: ایجاد خود عیب یابی و ذخیره اطلاعات در ECU  های باهوش.

برقراری حالت ایمنی در زمان وقوع یک عیب خاص در ECU  ها ( مانند روشن شدن برف پاک کن و چراغ های جلو در هنگام خرابی BSI  ) .

 

معایب سیستم مولتی پلکس در روی خودروی 206

1 _ پیچیده شدن قابل ملاحظه فنی و تکنیکی سیستم های الکترونیک خودرو به گونه ای که طبق روال گذشته نمی توان با سعی و خطا در روی خودرو به ماهیت کاری سیستم های مختلف پی برد.

2 _ وابسته شدن اکید کنترل یونیت های موجود در خودرو به دستگاه های عیب یاب استاندارد پژو برای پیدا کردن عیب و رفع آن ها. 

 3 _ نیاز به آموزش های طولانی مدت و کلاسیک برای فراگیری سیستم و یادگیری چگونگی انجام تعمیرات.

4 _ نیاز به تعویض یک قطعه گران قیمت مانند BSI  یا COM 2000  به دلیل وجود یک عیب کوچک. 

 5_ کمبود تجهیزاتی که در هنگام به وجود آمدن مشکل حاد فنی بتواند سیستم را آنالیز نماید.

 6 _ عدم امکان اضافه کردن اکثر سیستم های تجاری مورد نیاز یا علاقه در روی خودرو.

 7_ عدم امکان استفاده از اکثر تجهیزات الکترونیک خودرو بر روی خودرو دیگر برای تست یا بر حسب نیاز.

 

ساختار سخت افزاری ECU  های سیستم مولتی پلکس خودرو 206

هر ECU  خودرو 206 مولتی پلکس دارای یک سری پایه های Input  و Output  و یک اوسیلاتور تولید فرکانس ( که می تواند بر مبنای RC  و یا کوارتز باشد ) ، یک VAN  و یا CAN  کنترلر ( بر مبنای این که ECU  مربوطه به شبکه CAN  یا VAN  متصل باشد ) و یک پورت ترانسیور Transceiver  ( فرستنده و گیرنده ) است که همزمان می تواند اطلاعات ارسالی را در یافت نماید. تمامی ECU  ها در هنگام ارسال و دریافت اطلاعات توسط ECU  دیگر قادر به مشاهده اطلاعات روی گذرگاه داده ها ( که شامل دو سیم اطلاعاتی به هم پیچیده است ) می باشند و از این طریق می توانند اطلاعات مربوطه را ارزیابی نموده و در صورت مرتبط بودن با اطلاعات از آن استفاده نمایند.

به عنوان مثال وقتی اطلاعات سنسور دور موتور بر روی گذرگاه داده ها ارسال می گردد از طریق BSI  این اطلاعات بر روی شبکه CAN  ،  VAN Comfort  و VAN Body  ارسال می گردد. در این حالت به عنوان مثال ECU   های تهویه ( A/C  ) ، آمپر چهارگانه ، نمایشگر چند منظوره و رادیو از این اطلاعات برای تصحیح عملکرد خود و یا نمایش داده ها استفاده می کنند.

 


 

وظایف BSI  در سیستم مولتی پلکس

این ECU  قلب ساختار مولتی پلکس بوده و وظیفه اصلی را به عنوان Server  شبکه به عهده دارد. BSI  گذرگاهی برای ارتباط سه BUS  مختلف بوده و این اطلاعات را بین ECU  فرستنده تا گیرنده منتقل می کند. BSI  وظیفه فعال سازی و Standby  سیستم VAN  را نیز بر عهده دارد و برق اصلی سیستم شبکه را نیز کنترل می کند. همچنین واسطه بین تجهیزات عیب یابی و ECU  هایی است که به سیستم VAN  متصلند.

 

انواع شبکه در سیستم مولتی پلکس

به طور کلی دو نوع BUS  وجود دارد: VAN  و CAN . حداکثر تعداد این شبکه ها در اکثر خودرو ها سه سیستم می باشد که در خودرو 206 عبارتند از:

 1 _ شبکه VAN Comfort  با سرعت kbit/s  125.

2 _ شبکه VAN Body  با سرعت kbit/s  5/62. ( در برخی از خودرو ها دو شبکه VAN Body  وجود دارد مانند 607 ).

 3_ شبکه CAN  یا Power Train  با سرعت kbit/s  250.

 دو سیم به هم پیچیده در شبکه های VAN Comfort  و VAN Body  ، Data و DataB  نامیده شده و دو سیم شبکه CAN  به ترتیب CAN Hi  و CAN Low  نام دارند. حداکثر سرعت در CAN Low  برابر kbit/s  125 و حداکثر سرعت در CAN Hi  برابر Mbit/s  1 می باشد.

توجه:

 اطلاعات ما بین ECU  های مختلف که بر روی شبکه های مختلف مذکور متصلند از طریق BSI  صورت می پذیرد.

 

روش انتقال اطلاعات در شبکه های مولتی پلکس VAN  و CAN

اطلاعات به سه صورت زیر انتقال می یابد :

 1 _ روش نقطه به نقطه Point to point  : که در این حالت اطلاعات ارسالی از یک ECU  فقط به یک ECU  دیگر انتقال می یابد. در این روش ECU مصرف کننده دریافت اطلاعات را با ارسال بیت ACK  بر روی دو سیم مولتی پلکس به ECU  فرستنده اعلام می دارد.

2 _ روش چند نقطه ای Multi point  : در این روش اطلاعات ارسالی یک ECU  مورد مصرف چند ECU  خاص قرار می گیرد. از آن جایی که اعلام دریافت اطلاعات از طرف یک ECU  بر روی شبکه به معنای دریافت اطلاعات توسط تمامی ECU  ها تلقی خواهد شد ( بر روی شبکه در آن واحد فقط یک بیت صفر و یا یک قرار می گیرد ) لذا عملیات ACK  انجام نمی شود. 

3 _ روش انتشاری Broadcast  :اطلاعات ارسالی در این روش در شبکه ارسال شده و هر ECU  بر حسب امکان استفاده از اطلاعات می تواند آن را از روی شبکه بردارد. در این روش نیز همانند روش چند نقطه ای نیاز به ACK  نیست.

 

نکته مهم:

 در روش چند نقطه ای و انتشاری در شبکه های VAN  اگر اطلاعات در یک ECU  مصرف کننده به درستی دریافت نشده و یا اصلا دریافت نشود سیستم کار خود را بدون هیچ ترفندی ادامه می دهد و ECU  مذکور بدون تداخل ، نسبت به استفاده و مونیتورینگ اطلاعات به دست آمده اقدام می کند. مثلا اگر اطلاعات دمای آب به اشتباه به آمپر برسد ECU  داخل آمپر نسبت به نمایش مقدار غلط اقدام می کند و مانع از در یافت این اطلاعات توسط بقیه ECU  ها یی که از این اطلاعات استفاده می کنند نمی شود.


 

اما در شبکه CAN  از آن جایی که تمامی ECU  های متصل به شبکه از نوع Master هستند اگر اطلاعات مورد استفاده برخی ECU  ها توسط یک ECU  برای بقیه ارسال شود و یک  ECU  نتواند اطلاعت را درست دریافت کند با ارسال 6 بیت صفر در روی شبکه قسمت پایانی فریم اطلاعات ( EOF ) را خراب می کند. این خراب شدن فریم اطلاعاتی به طور همزمان توسط تمام ECU  ها دیده می شود. لذا کلیه ECU  ها صبر کرده تا در دور بعدی ارسال Data  همگی یک مقدار یکسان را دریافت کنند.

به عنوان مثال اگر اطلاعات سرعت خودرو به طور صحیح به ECU  های انژکتور ، ABS  و گیربکس اتوماتیک نرسد کار خودرو مختل می شود لذا از ارسال اطلاعات به شبکه VAN  جلوگیری به عمل می آید.

نکته مهم:

البته شمارنده ای در ECU  های متصل به شبکه CAN  وجود دارد که در صورت مشاهده شدن خطای اطلاعات ، ECU  مسئول پس از چند بار خطا از مدار به کل خارج می شود تا بقیه ECU  ها دچار اختلال نشوند و بدین صورت است که در صورت خرابی یونیت گیربکس اتوماتیک ،ECU  انژکتور قادر به ادامه کار خود خواهد بود.

ارسال تلویزیونهای ال ای دی مارک ال جی و سامسونگ و شارپ به قیمت مرز به تمام نقاط ایران با گارنتی تعویض

 

»مقدمه ای بر سرو موتور و استپر در ساخت سی ان سی
»جدید ترین کیتهای عیب یاب حرفه ای
»تبلیغات فروشگاهها
»لینک فروشگاه های سولدوز
»سیستم های الکترونیکی موجود در خودرو
»علل بروز خطا در خودرو
»سيستم انژكتوري بنزيني 2
»سيستم ESP
»ECUرا بشناسيم
»عملكرد ئي سي يو
»نحوه آشکارسازی خطا های انتقال اطلاعات در سیستم های مولتی پلکس
»مولتی پلکس CAN :
»دینام های الترناتور
»دارهای الکترونیکی در خودرو و (ECU)
»مخازن CNG به چهار دستة کلی تقسیم می‌شوند:
»مالتی پلکس
»متعلقات موتور اتومبيل
»عملگرها(ACTUATORS) :در خودروهای انژکتوری
»دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی انژکتور آرمین صنعت
»شبيه ساز خودروي انژكتوري ورژن جديد با خروجي به ميكروكنترلر
»اینترفیس عیب یاب (دیاگ) آردیاگ 2014
»وظایف ecu در خودروی انژکتوری
» وظایف سنسور سرعت آموزشی
»شماره حسابهای فروشگاه
»توضیحاتی در مورد عکاسی
»انواع لنز - راهنمای لنزها
»مکاتبات ایمیلی به صورت رمزنگاری شده
»تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی استودیوی خانگی ضبط صدا
»خصوصیات صدای اتاق ضبط و جای گذاری میکروفون
»آیفونهای تصویری (video door phone)
»مدیریت کارها با استفاده از جیمیل
»سیستم عامل گوشی های هوشمند و تبلتها
»منیت در آی او اس
»تایمر راه پله
»گوشی پزشکی با حساسیت فوق العاده
»مقاله مفید در زمینه ای سی یو
»آرمین صنعت و دفاتر ان و علت فروش
»مبلغ پیشنهادی برای تولیدات ارمین صنعت
»فروش و واگذاری حق تولید و امتیاز شرکت تولیدی آرمین صنعت2
»فروش و واگذاری حق تولید و امتیاز شرکت تولیدی آرمین صنعت
»توضیحات
»آموزش الکترونیک و دیجیتال
»راهنمای ارسال محصولات بازارچه مرزی پیرانشهرو بازارچه سولدوز
»راهنمای خرید
»امروز :  شنبه 30 فروردين 1404
»کل محصولات:  62
»بازدید های امروز : 43
»بازدیدهای دیروز : 15
» بازدید کل :118742
http://faceup.ir/uploads/200345.jpgمیکرو دیاگ مدل6700 http://faceup.ir/uploads/simlator.jpgسیمولاتور خودرو شبیه ساز
تمام حقوق این سایت متعلق به گروه بیزنا می باشد بیزنا